2015. február 19., csütörtök

tanulgatunk

Ma viszonylag jól haladtunk a tanulással, mint mondtam, itthon tanulunk. Iskola nélkül, szabadon, ami az időbeosztást illeti, de tankönyv szerint.

Itt Gerzon olvas
 
Gerzon, a másodikos ma a 4es szorzótáblát és osztótáblát tanulta. Nyelvtanból az ABC-t, volt még olvasás meg írás is. Nagy öröm nekem, hogy szeret olvasni, de nem minden nap jön össze neki. Nem teljesen folyékony, de érti, hogy mit olvas. Ha már ábécé, elővettem az énekeskönyvet és meg kellett keresse a tartalomjegyzékben azt az éneket, amit mondtam. Ha megtalálta, meg kellett keresse a könyvben is.(matek: kisebb-nagyobb) Olyanokat választottam, amit nem tud kívülről. Aztán elénekeltük. (olvasás: ritmusra elolvasni a szótagokat, nem vacakolni) Nagyon jól sikerült, felszabadító volt az együtt éneklés miatt is. Ha megtanulja használni az énekeskönyvet, talán a templomban is jobban be tud kapcsolódni az Istentiszteletbe.

Este beszélgettünk máléfejtés közben, kérdeztem a szorzást-osztást. Leírom a beszélgetés egy részletét.
Én: -húszban a négy?
G: -megvan ötször.
Zoli (férjem): -húsban a légy?
Koppány (majdnem5éves):-dögször! :P ehhez nincs mit hozzáfűzni...:)


Koppány és Lehel
 
Zalán elsős, szépen olvas, kb úgy mint Gerzon. Szépen is ír, de nagyon unja. Ezért lassabban is haladunk vele. Már most megfigyeli, mit, hogyan kell írni, szerintem nem lesz sok baj a helyességgel. A matek viszont naaagyon nehéz... Megjegyezni az egyszerű összeadásokat is szinte lehetetlen neki. Zoli kitalálta, már a tavaly Gerzonnal, hogy dobókockákkal dobnak, összeadják a dobásukat. Most is ezt kezdte Zalánnal, mondhatom, látványos eredményeket ér el. Most már 4 kockával játszanak, a 4 számot kell csoportosítsa és összeadja. Ma vagy 2 órát játszottak, nagyon élvezték. 


 Éééés ez is mind ma volt:


Kincső festeget

Zalán valami formákat rajzol körbe

                       És egy koprodukció: Zoli játszott a körzővel, Gerzon meg kifestette.
  Mára ennyi. Lefáradtam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése