2015. február 8., vasárnap

hálás hétfő

Amint mondtam, nagy hatással van rám Ann Voskamp könyve. Végül is ezekről már hallottam mostanában, Isten nyitogtatja a szemem egy ideje, de itt valahogy mégis közel van hozva, kifejtve az egész gondolat. Arról ír, hogy a hála nem egy opció, hanem az az ember, aki Istent látja, az hálás. A hálátlanság, panaszkodás, zsörtölődés az bűn és elválaszt Istentől, kizár az Igéret földjéről. (lásd Izráel a pusztában) Ezért vezette be Ann személyes életébe a hálanapló írását, hogy összeszámolja az ajándékokat, amiket Istentől kap. Először csak 1000-ig akart elmenni, de a hálaadást nem lehet abbahagyni. Innen indult egy mozgalom, arra hívja az embereket, főleg a nőket, hogy számolják az ajándékokat, ezáltal tanulják meg a hálaadás nyelvét.

Így vettem én is elő a füzetet, tollat, és nagyon bizonytlanul, odaírtam az elsőt.... aztán a másodikat... aztán napokig semmi. Aztán újra. Gyenge kis kezdet ez és sokszor furán is érzem magam. Hálás lehetek mindenért de amíg csak "mindenért" vagyok hálás, nem is tudom, mi is az? Konkrétan. Szeretném megtanulni én is ezt a nyelvet és elfelejteni a másikat.
Itt az én ajándéklistám. Némelyik nagyon személyes.
1. A lángoló tűz ropogása
2. A reggeli napsütés
3. A jégvirág az ablakon
4. Hogy Zalán olyan vicces
5. Lehel mosolya
6. A vígasztalás a nehézségben
7. A jól sikerült vizsga
8. Az új barátok
9. Hogy Zalán mindenkit levett a lábáról
10. Hogy Gerzon sokat fejlődött tavaly óta
11. Hogy tudok szoptatni
12. Hogy Lehel szopizik
13. A régi barátok
14. A megbocsátás
15. A finom hazai alma
16. A felfordulás közepén is békesség
17. Hogy Gerzon halad a nyelvtannal
18. Zalán meg az írással
19. A meleg víz
20. Hogy szülinapom van:)(volt)
21. Gerzon vágyik templomba
22. A hóesés
23. A meleg szoba
24. Hogy Jézus mindenkit jóllakat
25. Az erő a munkára
26. A farmer áldott szolgálatai
27. A mindig friss tej
28. Hogy másnak is örömet tudunk szerezni vele
29. Hogy végre gyógyulunk
30. És Lehel sem sípol már

(megigérem, nem fogok mindig lelkizni ezen a blogon:) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése